søndag den 9. september 2007

There and back again

SAA! er vi tilbage i San Diego. Tijuana var noget af en by som Pelle ogsaa skrev om igaar, men man faar nu let lidt for meget naar man ikke kan gaa paa gaden uden at blive overfuset af saelgere, pimps og taxichauffoerer (som forresten ogsaa forsoegte at faa en ind paa barerne), sagt med andre ord; Tijuana er en by man skal opleve, men ikke en by man skal blive i for laenge! Nattelivet var forresten fuldstaendigt ekstremt selvom vi ikke oplevede meget af det. Man kunne af ukendte aarsager ikke hoere noget 2 blokke fra hovedgaden men naar man kom derned af var der satme gang i den.
Naa men vi tog hjemad her tidligere idag og som forventet skulle vi vente i ca. 45 min for at komme ind i USA igen, det var dog en dejlig fornemmelse da vi sad i trolleyen og kunne se Mexicos graense forsvinde i horisonten, for det er godt nok et fattigt land, slet ikke noget der kommer i naerheden af det man ser i sydeuropa.

Vi soegte laenge efter et godt hotel men besluttede os til sidst for at tage tilbage til det vi allerede havde boet paa i San Diego, som saadan set er et helt iorden hotel. Det sjove ved dette var at det var den samme som checkede os ind denne gang, som gjorde det foerste gang, hvilket resulterede i spoergsmaalet "Naa, er i nu tilbage, hvorfor dog det?" :D. Anyway, grunden til at hun nok kunne huske os maa vaere fordi vi paa mystisk vis har gjort et indtryk paa hende og hendes kollega (kan det mon have noget med at Pelle viste sit danske pas, som indeholder et billede af ham fra 5-6. klasse, hvilket resulterede i flere minutters mobning var dem? I think yes). Naa men efter at have smidt vores bagage tog vi ind til byen og stoppede tilfaeldigvis ved en Wendys (jeg vil have aeren for at vi stoppede der, men det er nu nok mere fordi jeg whinede indtil de andre gik med til at spise der), og ved siden af den Wendys laa der tilfaeldigvis en Macys (KAEMPE butik med alt muligt forskelligt, mest toej - weehe) som af ukendte aarsager havde en butik, der indeholdt ALT fedt toej i verden! Pelle og jeg var lamslaaede over denne utopiske butik hvor vi gik rundt med buler i buksen og haengende kaeber over de billige priser og det store udvalg - til folk der kender ham kan afsloeres at selv Anders var inde i butikken og kiggede paa udvalget (og han koebte endda noget) i alt den tid vi var der!!! og det drejer sig om mindst 1 time. Da vi forlod denne butik viste det sig at den var en del af et halvt udendoers mall, det var meget spoejst men paa den anden side ogsaa meget fedt.. Alt dette blev opdaget kun fordi jeg var en 7-aarig knaegt et oejeblik (Wendys) - how nice.

Naa, saa er der ikke sket saa meget andet.. Vi er her i San Diego indtil paa naeste soendag, dvs. vi har 6 dage til at lave foelgende: Gaa paa stranden (rygterne siger at der skulle ligge en voldsomt god strand ret taet paa, jeg har ikke vaeret der endnu men Pelle og Anders besoegte den for et par dage siden) og tage til byen for at tage ind i det mall igen (eller wallmart, eller noget lignende - hehe) saa det burde lige vaere til at overleve, nu tror jeg jeg vil tage mig en kop kaffe, finde min bog, proeve at snige mig forbi receptionen uden at hende der griner af mig og derefter laegge mig ud i spabadet som stadigt er varmt (og det samme gaelder luften omkring det) klokken 21:30 - ja i maa godt vaere misundelige hehe.

Naa, men vi har alle sendt nogle postkort, saa de burde komme frem snart, vi ses alle sammen haaber i nyder vejret ligesaa meget som vi goer :D.

Ditlev out

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Sikke meget I skriver i øjeblikket. Det er virkelig sjovt for fanskaren herhjemme at følge med i. I dag øsregner det her. Kattekillingerne er en rød han og brune hunner med røde pletter.Så hvis nogen er interesseret i at få en når i kommer hjem, må I sige til

Anonym sagde ...

Ja - det er da ganske særligt..Ikke bare at Anders går i en tøjbutik...Men at han køber noget..Det skriver historie..Jeg er ganske spændt på hvad det er der har fundet nåde for hans øje som ikke kan anskaffes i en genbrugsbutik...
Jeg har fundet ud af at komme ind i facebook, og det er rigtig skønt at se jeres billeder..! Så send bare nogle flere..

Til Mette..
Det er rigtig svært ikke at sige ja tak til en rød hankillingkat, men Fie oplever desværre stadig at det er attraktivt jagtbytte..
Men det trækker..

Unknown sagde ...

Nu har jeg lagt nogle billeder af kattene på min facebook, men jeg ved ikke hvordan de kommer ud så alle kan se dem? Birte, du er virkelig velkommen til at få den lille rødemis hvis det trækker!

Anonym sagde ...

Til Mette..
Jeg er jo nødt til at se billeder af de der underskønne små..

Jeg har intet forstand på facebook, men jeg har lært at gå ind på Anders facebook ved at skrive hele hans navn og det kan jeg gøre fordi han har accepteret mig som ven, familie, what ever..Så kan jeg jo se de billeder han har lagt i hans facebook...
Jeg ved ikke om det er nogen hjælp..