tirsdag den 25. september 2007

San Francisco

Saa er vi ankommet til San Francisco. Det skete faktisk i soendags men vi har ikke lige faaet blogget foer nu.
Her er en opdatering for hvad der er sket de sidste par dage:
Loerdag aften (ca. 10:20) tager vi bussen mod San Francisco, det skal siges at vi her havde vaeret i Guds haender hele dagen. Vi blev smidt ud af hotellet kl. 11:00 og tog derefter ned paa vores lokale netcafe for at stene lidt. Da vi besluttede os for at vandre ud i byen lidt med vores tasker paa nakken en times tid senere (vi skulle vaere i LA i 12 timer, med vores bagage saa alle muligheder for at sidde ned uden den blev udnyttet til fulde) kom vi ikke langt ned ad gaden foerend det begyndte at regne en smule, saa vi besluttede os for at tage bussen ned til greyhound stationen i Hollywood for at se om vi kunne deponere vores bagage der.
Paa denne korte tur fik vi oejnene op for hvorfor LA behoever stormkanaler. I loebet af 20 minutter faldt der den samme maengde regn som oversvoemmede motorvejene i DK for lidt siden! Det var vanvittigt! (vi har billeder af det)
Anyway, vaade og forkomne kom vi frem til greyhoundstationen hvor vi kunne se frem til at skulle sidde i timevis med vores bagage, og vente paa at skulle tage bussen ned til LA stationen som laa midt i en ghetto - dejlig udsigt ikke?
Anyway, selveste messias valgte at vise sig i form af en mexicansk ekspedient. Han tillod os ikke bare at aendre vores billet til hollywood stationen fra LA stationen, han tillod os ogsaa at tage afsted 1,5 time tidligere, med en bus der var 2 timer hurtigere og han tog imod vores bagage. Samtidig var regnen stoppet imens vi snakkede med ham.
i kan nok gaette jer til hvor glade vi blev :) MEGET GLADE
Naa, men dagen gik med at vi saa en film og ellers bare kogte rundt i forskellige butikker (den gik egentlig meget hurtigt).
Da vi kom afsted havde vi desvaerre utroligt svaert ved at sove i bussen men vi overlevede da..
Da vi ankom til San Francisco havde vi sovet i ca. 2 timer, og klokken var 5:20 om morgenen - saa vi smed haemningnerne og tog en taxa til vores hotel, der laa en spytklat vaek (tror det blev 6 dollars eller saarn) - da vi kom frem fandt vi ud af at vi ikke kunne checke ind foerend kl. 14! Wee!! Ingen soevn, lige ankommet til en ny by og intet hotel i naesten 9 timer! Lige hvad vi havde brug for..
Naamen vi slog os ned paa en cafe og efter jeg havde pumpet lidt energidrik i mig selv, og Pelle og Anders havde levet paa lidt Weinerbroed blev stemningen da oppet og efter en 3 timer paa denne cafe gik vi paa jagt efter noget at lave.
De naeste par timer har jeg mere eller mindre glemt fordi jeg var saa traet, men det meste af tiden ledte vi efter en netcafe (det viste sig at hvergang man slog en op paa nettet, eksisterede den ikke i virkeligheden - dette oplevede vi ogsaa i LA, meget mystisk)

Naa, men igaar var det jo NFL mandag, hvilket betoed at vi kogte hele dagen og saa football om aftenen
Idag har vi vaeret i endnu et storcenter som havde verdens muligvis stoerste bogbutik! Den var vanvittigt stor! Anders var selvfoelgelig i den syvende himmel, og Pelle og jeg var da ogsaa glade over den gode litteratur.
Om aftenen tog vi hen paa en netcafe for at noerde - nu har vi trods alt vaeret computerspilsfri i 2 maaneder, nu maa vi godt :)
Og her sidder vi saa nu og skal faktisk til at gaa, hvorefter det gaar op for os at vi flyver til Chicago torsdag og ikke fredag som vi havde regnet med, det vil sige at vores aftale med Frederik i Madison lige skal rykkes osv - sagt med andre ord, vi er lidt paa skideren hvis ikke det er ok med Frederik, men nu ser vi - ellers faar vi en sjov nat i O'hare, haaber jeg da.

Farvel saa laenge, vi ses om en uges tid